Wednesday, February 15, 2012

Ini Bukan Mahuku

Salam.


Kepala tengah pening sangat ni. Rasa macam nak demam. Rindu setengah mati, macam mana lah tak demam, hehhe. Just joking ;p Tapi, serious macam nak demam. Maybe sebab cuaca panas and tak cukup tidur. Yelah, asyik tidur lewat je malam-malam, padahal bukan buat ape pon. Oke, harini tanggal 15 Februari 2012, genaplah umur si dia 23 tahun. Tua dah kan, hehe ^^. Tak boleh nak wish sebab beliau berada di luar kawasan, hahha. Luar kawasan lah sangat kan. Tapi betol ape, tak boleh contact, handphone aku senyap je tak berbunyi, rasa macam life aku dah takde makna, jap lagi nak pergi terjun KB Mall bunuh diri. HUHA. Gurau aje. Aku masih waras lagi lah. Takdelah sampai life takde makna bagai. Melampau lah kalau bercinta sampai macam tuh kan. Allah masih ada, Dia lagi utama kankankan ? (: 

Back to the title, secara jujurnya sem baru ni aku tak berapa nak happy. Mungkin Allah nak uji aku. Tapi seriously, menjadi orang yang dikenali oleh ramai orang yang lainnya bukan mahuku. Hamboi ayat, tak mengalah. Aku prefer menjadi yang di bawah daripada yang di atas. Hape kejadahnya di bawa di atas nih? huh. Demi Allah bukan niat nak riak, takbur, menunjuk, bangga gila, tinggi hidung ke apa. Tapi aku nak luahkan apa yang aku rasa nih. Pada Allah aku dah mengadu, pada kawan-kawan. Sekarang pada belog pulak.

Aku manusia biasa je macam orang-orang lain jugak. Mungkin kali ni rezeki Allah bagi pada aku. Aku memang bersyukur sangat-sangat. Tapi, ni tak bermakna aku terlampau bagus ke apa. Mungkin kali ni rezeki aku. Akan datang kita tak tahu macam mana. Allah maha adil kan. Nanti nanti rezeki orang lain pulak :) Tapi sebenarnya, keaadaan ni pun membuatkan aku jadi stress. Dengan rezeki Allah bagi, ada di antara mereka daripada tak mengenali jadi kenal aku. Dan ada yang letak harapan pada aku. Aku rasa terbeban. Aku takut aku tak dapat capai apa yang mereka expect daripada aku. Sebab aku tahu diri aku. I'm just an ordinary person macam yang lain-lain yang berusaha, berdoa dan tawakal pada Allah S.W.T untuk mencapai sesuatu. Macam mana nak cakap pun aku tak tahu. hanya Hati dan Allah yang memahami. Apa yang aku harapkan agar mereka di sekeliling memahami apa yang aku rasa. Aku juga berharap agar Allah sentiasa bimbing aku agar aku tak tersasar bila dikurniakan rezeki ini dan aku berharap sangat-sangat aku boleh tabah mengharungi semua ni.


~~OKELAH, HABIS CERITA PASAL NIH~~



Now, this is what i have for si dia birthday !




This is the inside part of this hand-made birthday card.

Oke, tahu, macam budak-budak sekolah rendah kan buat kad macam ni. :)) Kad ni takde content lagi. Esok-esok baru nak tulis, hehehe ;p


till then, gudbye !



No comments:

Post a Comment

suka?? komen laah :D