Wednesday, January 18, 2012

SI GADIS YANG MAHU KURUS




Assalamualaikum pembuka bicara, hehhe :) Harini ni nak cerita  siket. Aku dahulunya taklah macam nih, means aku taklah berbody seperti sekarang ni. Macam mane tu yee? Alaa, sekarangkan dah chubby, berat badan pun dah 55++. Orang kate badan naik sebab hidup bahagia, bahagia laa sangat kann. Mungkin masa matrix dulu makanan semuanya sedapsedap. So,aku pon makanlaa sampai tak hengat dunia kan dengan ikan keli sedap, laksa sedap, fish and chips, chicken chop bagai. Naknak baek dengan budak cafe, fish and chips  confirmlaa dapat double tiap kali beli. Pastu pagipagi sebelom pegi kelas, singgah cafe beli fries tuu memang rutin harian laa.Bila dah jadi macam ni barulaa nak menyesal.


Ehh, taklaa =D. Tuh maybe dalam 10percent jelaa kot. Actually dulu ak ade ovarian cyst. Umur dah 18 baru nak tahu ade benda tuh. Nak dijadikan cerita, sebelom aku operate, aku ade derma darah. Yelaa, mana nak tahukan ade cyst tuh. So, dengan bangga laa aku pegi derma darah kan dengan harapan aku dapat berjasa pada orangorang yang terima darah aku tuh. Bila dah derma darah mestilaa berat badan naik kann. Pastu pulak aku operate masuk air, makan ubat bagai, maka bertambahtambah laa lagi  berat badan dan jadilah diri aku yang sekarang nih. Huurayyy \(^_^)/ *menyesal sebenarnya oke !



Tapi kan ! ramai yang cakap aku sekarang lagi oke. Tapinya ! kenapa aku rasa macam susah dah nak meloncatloncat macam dulu, pinggang da makin membesar, banyak seluar dah tak muat. baju jauh sekali nak padan, heh :( Gemoklaa tuh tandanya, haddoi. On dark side, ramai jugek yang cakap dulu lagi oke,tiptop,cunmelecun, justeru ini membuatkan aku begitu down dan MAHU KURUS.(kuruskann, tuh kena kecik siket). Banyak dah cara yang aku usahakan tapi selalunya memang separuh jalan aje. Bagaimana tuh yee ? Beginii, apabila aku cuba berjoging setiap petang di U ku, mesti betahan seminggu dua je. Then, apabila aku cuba diet tak makan nasi, confirm tak sampai petang satu badan dah terketarketar dan nak muntah. Selepas itu, apabila aku mendapat nasihat daripada kawan aku supaya meminum 'teh herba orang kampung', aku dengan penuh motivasi meminumnya walaupon rasa die Tuhan je yang tahu (tak sedap, nak termuntah,yakyakyak, dan banyak lagi). 

Apa yang membanggakan,  teh nih memang berkesan. Cuma biasa lahh dah minum herba kan, satu hari kalau tak lebih 5 kali pergi toilet memang tak sah. Perut aku memang kempis minum teh ni, badan jadi ringan siket, berat badan pun berkurangan. Malangnya, 1 sem je aku amalkan bende ni. Sebab ape? sebabnya, tibatiba aku dah takde motivasi lagi. Mana perginya motivasi itu? Mungkin dihanyutkan dengan perasaan yang aku dah berasa diri aku ini kurus. Tapi !! sekarangkan cuti, so, aku sekarang tengah cuba amalkan lagi. Walaubagaimanaponn, ade perkara yang anda semua perlu tahu. Bila  minum teh ni, korang kena banyakkan minum air masak. Kenapa? Sebabnya dia boleh affect buah pinggang. Kenapa? Sebabnya bila minum teh nih, dia akan cuci semua perut kita, sebab tuhlaa boleh affect buah pinggang. Actually aku pon dapat tahu daripada kawan aku yang kawan beliau merupakan seorang medical assistant. Jadi, beware ye kawankawan (: 


ini zaman kurus itu, tapi, nape macam buruk? HAHA



ini satu lagi
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
yang di bawah ini adalah betulbetul lepas operate


cuba teka aku yang mane satu ? *bengong 


dan di bawah ini adalah yang latest
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
jengjengjeng


yang ini baru boleh teka, mana satu aku :D


>>>Oke, itu aje. Semoga aku berjaya laa dengan citacita aku untuk kali ini demi menjadi seperti gambar yang paling atas tuh, hehhe.



No comments:

Post a Comment

suka?? komen laah :D