Sunday, January 15, 2012

Ya Allah

Semakin lama aku berpijak di atas muka bumi menghirup udara segar kurniaann Allah S.W.T, semakin banyak yang aku pelajari mengenai Islam. Syukur aku dilahirkan sebagai seorang muslim :) Tetapi adakah aku sentiasa patuh pada ajaran-Nya? Melakukan setiap amalan-Nya? 


  • Mungkin aku bukanlah seorang gadis yang berpurdah mahupun bertudung labuh, 
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa mentupi tumitnya,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa menutupi keseluruhan tangannya,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang tidak pernah berpegangan tangan dengan lelaki,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa ke surau atau masjid untuk berjemaah,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa berbaju labuh hingga ke peha,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa penuh waktu solatnya,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa menjaga suaranya,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa menjaga percakapannya,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa menjaga pemikirannya,
  • Mungkin juga aku bukan seorang gadis yang sentiasa menjaga penglihatannya,

Banyak sekali kelemahan aku yang aku masih pelajari hingga ke saat ini. Banyak lagi yang perlu aku perbaiki untuk menjadikan diri aku ini seorang gadis atau mungkin wanita solehah di sisi agamaku, ISLAM. Semakin lama aku hidup, banyak sangat kekurangan dan kelemahan yang dapat aku lihat pada diri aku, keluarga aku, saudaramara aku, sahabatsahabat aku. Ya, aku tidaklah punya hak untuk menghakimi sesiapa, sedangkan diri aku sendiri yang mungkin masih jauh tersasar dari ajaran Tuhanku, ALLAH. Untuk berubah bukanlah perkara mustahil, tetapi ianya memerlukan kekuatan, keimanan, sokongan yang kuat. Sesungguhnya ajal bilabila saja bakal menjemput, apa yang aku harapkan adalah agar Allah panjatkan usia aku agar aku bisa berubah menjadi yang terbaik untuk Agamaku, Keluargaku, Sahabatsahabatku, dan juga mungkin untuk bakal Suamiku (InsyaAllah jika dipanjangkan umur)


Suatu hari nanti,,,pasti,,,


Doakan yee (:



\(*_*)/

No comments:

Post a Comment

suka?? komen laah :D